Avenc Nr-7

Avenc de 38 metres de fondària a la serra d'en Clarà, Mont-ral.

Una estreta boca de 0,42X0,58 metres dóna accés a una curta galeria que ens aboca a un ressalt de 1,50 metres, la base és formada per un petit replà que s'obre en una diàclasi inclinada i desfonada per la que avançarem assegurats en direcció NO, on s'aprecia abundant formació litogènica i s'observa que la diàclasi és més ampla i guanya verticalitat. A partir d'aquest punt davallarem un sinuós però ampli pou de 20 metres. La base es troba situada a la cota -31 m, cap al SE trobem dos continuacions, una en forta rampa ascendent que remunta la diàclasi fins la cota -24 m, mentre l'altra continuació és un estret conducte que va minvant fins a fer-se impenetrable, però per on hi ha una notable circulació d'aire.
Pel costat NO, cal remuntar un petit ressalt format pels sediment provinents de l'exterior, aquí trobem un pou d'uns 7 metres de fondària seguit d'una rampa descendent que ens porta al punt final. La diàclasi encara continua en forma de meandre, però impracticable per la seva estretor, la cota final es situa als -38,50 metres.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-05-20 11:58:03

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, després de passar el punt on es desvia cap a l'avenc de la Carbonera, i uns metres abans d'arribar a l'avenc del Cabirol, per la dreta, surt un corriol que ens porta fins una clariana al mig del bosc, es tracta d'una antiga carbonera, del costat dret tal com arribem, trobem una fita que ens indica el corriol a seguir, de seguida arribaren a l'avenc NR-7 que queda a la dreta del corriol. Aquest avenc té dues boques més, una al costat de la boca principal, i l'altra es troba a l'altre costat del corriol, però ambdues són impracticables a menys que es desobstrueixin.

Per les poques dades disponibles, sembla ser que van estar localitzat i explorat per l'AAEET de Valls l'any 1998, durant les prospeccions portades a terme en aquesta zona. Desconeixem el significat de les sigles NR amb que van denominar algunes de les cavitats d'aquest sector.

topo 0: Avenc Nr-7

foto 7: Avenc Nr-7
foto 8: Avenc Nr-7
foto 9: Avenc Nr-7

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).