Avenc Sílvia

Esquerda de 43 m. de fondària a Mont-ral

S'obre a la paret d'un cingle, on per una estreta gatera vertical es pot davallar en oposició fins a trobar la instal·lació del següent pou (molt més ample), que no és més que una altra diàclasi més important.
A la seva base les dimensions són molt més folgades i cal seguir en direcció S on acaba taponada per una preciosa colada, la qual cal remuntar amb l'ajut d'una corda fixa. Un cop dalt, trobarem una altra gatera entre les formacions i que porta a l'altra banda del tap de colada i després de diferents ressalts acaba curullada per blocs.
En alguns punts, les formacions litogèniques adquireixen gran espectacularitat .
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-07-02 05:27:33

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol. A partir d'aquí cal seguir en direcció O25N per un corriol obert entre l'espès bosc durant poc més d'un centener de metres, on trobarem les boques dels avencs NR-6, NR5 i NR-4. Des d'aquest últim seguirem el corriol en direcció N33Oest durant 90 metres, en que arribarem a la part superior d'un cingle d'uns 10 metres de caiguda, davant mateix tenim una paret de roca que fa que l'espai ocupat pel cingle sembli una canal, a la base d'aquesta s'obre l'avenc de l'Escletxa, cal baixar en rappel fins la boca de l'avenc de l'Escletxa, a partir d'aquí s'inicia una rampa que baixa la canal, al final d'aquesta ens trobem amb l'avenc de la Dolina. Passem per sobre d'aquest i ens dirigim cap a l'E per una mena de vall, a 35 metres de distància i a l'esquerra al peu d'una paret trobarem les dues boques de l'avenc de la Sala, seguirem cap a l'E i 35 metres més endavant trobarem al bell mig d'aquesta vall la boca de l'avenc de la Formació, seguirem remuntant aquesta vall en direcció E13S durant 175 metres, arribant al punt en que la paret rocallosa comença a tancar-la, aquí hi trobem una ínfima coveta que serveix d'aixopluc, i a la dreta d'aquesta a la base de la cinglera trobem l'avenc de la Sílvia (M-7). Inexplicablement els companys de l'AAEET de Valls la situaven erròniament entre l'avenc del Satèl·lit i l'avenc de la Carbonera.

Descoberta i explorada per membres de l'AA EE T de Valls el 8 de maig del 1994.

topo 0: Avenc Sílvia

foto 9: Avenc Sílvia
foto 10: Avenc Sílvia
foto 11: Avenc Sílvia

• Dades inèdites aportades per Ramon Sendra.
  • Fitxa actualitzada el juliol de 2018, dades, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA).