Avenc Nº6 de Can Verdeguer

Petit avenc de 5 m de fondària a Can Verdeguer (Mediona)

La boca d'accés té alguns grans blocs que obstrueixen en part el pas, però contribueixen al fet que es pugui baixar fins a la base de la diàclasi fàcilment; una vegada aquí existeixen dues possibles continuïtats.
En direcció NW la galeria segueix alguns metres fins que trobem una obstrucció de blocs.
En direcció SW la galeria segueix sota els blocs de l'entrada i descendeix per una estreta esquerda, al final de la qual la progressió horitzontal queda limitada per l'estretor i un nou ressalt permet baixar a la part inferior i final de la cavitat.
  • Municipi: Mediona
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2021-06-13 05:12:46

Des de la urbanització de Can Verdaguer, situada a l'ESE de Mediona, ascendirem pel carrer Camí de la Miranda cap al petit cim de la Talaia, una mica abans d'arribar al mateix cim prendrem el camí de Clivelleres que surt a la dreta. El camí de pujada surt de la urbanització en una forta rampa pavimentada seguida d'una corba a l'esquerra.
Des de la corba s'inicia un sender de pujada entre el bosc en direcció SW, arribarem davant un petit cingle, resseguirem la base d'aquest en direcció NW baixant un tram de 170m.
L'avenc es troba a uns 30m davant del cingle, en una zona boscosa entre les trinxeres principal del cingle i una altra secundària a l'E de la principal.

Cavitat inèdita.

topo 0: Avenc Nº6 de Can Verdeguer
topo 1: Avenc Nº6 de Can Verdeguer

foto 0: Avenc Nº6 de Can Verdeguer
foto 1: Avenc Nº6 de Can Verdeguer
foto 2: Avenc Nº6 de Can Verdeguer

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Jordi Navarro i Montse Mañosa (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).