Avenc Nº5 de Can Verdeguer

Petit avenc de 7 m de desnivell a Can Verdeguer (Mediona)

L'avenc està format en paral·lel a la línia de cingles, té dues entrades factibles en els seus extrems NW i SE; el més ampli i còmode és el situat al NW, el qual permet arribar al fons de la cavitat després d'un ressalt i una sèrie de rampes, el sostre d'aquesta entrada té una finestra de comunicació amb l'exterior.
Des de l'entrada SE es pot accedir també al fons de la cavitat, però l'esquerda és bastant més estreta i dificultosa, en la part superior d'aquest accés existeix un conducte superior que remunta fins al punt més alt de la cavitat.
Desnivell: 7 m (-4; +3).
  • Municipi: Mediona
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2021-06-13 05:03:01

Des de la urbanització de Can Verdaguer, situada a l'ESE de Mediona, ascendirem pel carrer Camí de la Miranda cap al petit cim de la Talaia, una mica abans d'arribar al mateix cim prendrem el camí de Clivelleres que surt a la dreta. El camí de pujada surt de la urbanització en una forta rampa pavimentada seguida d'una corba a l'esquerra.
Des de la corba s'inicia un sender de pujada entre el bosc que recorrerem durant 130m en direcció SW, arribarem davant un petit cingle amb la base plena de blocs, resseguirem la base del cingle en direcció NW, baixant sobre els blocs despresos durant uns 150m. La boca principal de l'avenc es troba remuntant una petita rampa de la base del cingle.

Cavitat inèdita. Com ja hem indicat a l'avenc nº 3, de moment s'obvia el nº 4 ja que no s'ha pogut localitzar. Els números, teòricament pintats de l'1 al 4, només es pot veure el que hi ha a la boca del número 3.

topo 0: Avenc Nº5 de Can Verdeguer
topo 1: Avenc Nº5 de Can Verdeguer

foto 0: Avenc Nº5 de Can Verdeguer
foto 1: Avenc Nº5 de Can Verdeguer
foto 2: Avenc Nº5 de Can Verdeguer
foto 3: Avenc Nº5 de Can Verdeguer

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Jordi Navarro i Montse Mañosa (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).