Avenc Nº0 de Can Verdeguer

Ínfim avenc de 3 m. de fondària a Mediona

Petit pou de 3 metres de fondària que no és més que un espai entre els blocs que conformen tota la zona.

• Municipi: Mediona
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2021-06-07 13:15:56

Des de la urbanització de Can Verdaguer, situada al ESE de Mediona, pujarem pel carrer Cami de la Miranda fins el petit cim de la Talaia, una mica abans d'arribar dalt prendrem el Camí de Clivelleres que surt a la dreta, el camí de pujada surt de la mateixa urbanització i comença amb una forta rampa pavimentada seguida de una corba a l'esquerra.
Des de la corba s'inicia una sendera de pujada entre el bosc, que seguirem durant 130m en direcció SW, arribarem davant un petit cingle amb la base plena de bloc, resseguirem la base del cingle en direcció NW, baixant per damunt dels blocs caiguts durant un trajecte de 220m. La discreta boca es troba en un pla proper al torrent de Can Verdeguer.

Localitzat per membres de l'ERE – CEC durant la primera visita a la zona el maig del 1973.

topo 0: Avenc Nº0 de Can Verdeguer
topo 1: Avenc Nº0 de Can Verdeguer

foto 0: Avenc Nº0 de Can Verdeguer
foto 1: Avenc Nº0 de Can Verdeguer
foto 2: Avenc Nº0 de Can Verdeguer

• Dades inèdites facilitades per Oleguer Escolà (ERE-CEC)
  • Revisió de coordenades, situació i fotografies facilitades per Jordi Navarro i Montse Mañosa (Centre Excursionista de Castellar del Vallès)