Avenc M-16

Esquerda de 15 metres de fondària a la serra d'en Clarà, Mont-ral.

Des de la boca situada a -4 metres, una curta rampa descendent ens situa en un pou de 2 metres que es pot davallar sense material, l'esquerda continua davallant en petits ressalts tot fent ziga-zagues. Arribant al final, el sostre s'enlaira fins obrir-se a l'exterior.
Per damunt del conducte final, trobem un pas en l'esquerda força estret que no és va poder superar, però a l'altre costat l'esquerda és fa més ampla i continua. Aquest punt es troba just per sota de l'entrada de cova de l'avenc de l'Escletxa (M-11) però de moment no connecten. El desnivell actual és de 14,5 metres des de la boca superior.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2019-03-07 14:42:44

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, a meitat de camí trobem a l'esquerra un corriol obert recentment (juny 2018), cal seguir-lo fins arribar a la cinglera, on trobem un pas que permet baixar-la, un cop baix, seguirem a la dreta per un corriol que ens va atansant a la cinglera fins arribar a un punt on la base d'aquesta ens queda una mica elevada per sobre del pendent, cal remuntar aquest pendent per arribar a la boca, la qual s'obre a 5 metres a l'E, de l'avenc M-15, i a 17 metres a l'O de l'entrada de cova de l'avenc de l'Escletxa (M-11).

Cavitat localitzada l'any 2018 per Montse Roca i Juli Serrano (SIE del CEA), s'explorà el febrer del 2019 per membres de la SIE del CEA i de l'ERE del CEC.

topo 0: Avenc M-16

foto 0: Avenc M-16
foto 1: Avenc M-16
foto 2: Avenc M-16
foto 3: Avenc M-16
foto 4: Avenc M-16
foto 5: Avenc M-16

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).