Avenc M-13

Petit avenc de 8 metres de fondària a la serra d'en Clarà, Mont-ral.

Una obertura d'uns 4 metres d'ampla però de 0,90 metres d'alçada en el punt més accessible, ens situen en una galeria en pendent que baixa fins trobar un estret pouet de 2,73 metres, passant per damunt d'aquest la galeria continua plana poc més de cinc metres fins a fer-se impracticable. Tornant enrere la galeria passa per sota del pouet abans esmentat fins arribar a un pas obert impracticable, darrera d'aquest pas s'observa una esquerda de bones dimensions que és desfona.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-06-10 14:05:52

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, a meitat de camí trobem a l'esquerra un corriol obert recentment (2018), cal seguir-lo fins arribar a la cinglera, on trobem un pas que permet baixar-lo, una mica més endavant trobem una gran esquerda a l'interior de la qual es troba l'accés a la cavitat.
L'avenc M-13 es troba a 75 metres en línia recta a l'O, de l'avenc de l'Escletxa (M-11). Des de la part superior del ràpel d'accés a l'avenc de l'escletxa, hi ha obert un corriol que va a parar al corriol que duu a l'avenc M-13.

Localitzat per Juli Serrano (SIE-CEA) el maig de 2018.
S'ha catalogat la cavitat amb les sigles M-13 per continuar amb la numeració que en el seu dia van realitzar els espeleòlegs de l'AAEET de Valls en aquesta mateixa zona.

topo 0: Avenc M-13

foto 0: Avenc M-13
foto 1: Avenc M-13
foto 2: Avenc M-13
foto 3: Avenc M-13
foto 4: Avenc M-13
foto 5: Avenc M-13

• Dades inèdites, topografia, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).