Avenc Jordi Verdiell

Avenc de 17 metres de fondària a Olesa de Bonesvalls, (Ordal).

La boca dóna accés a un pou de 14 metres, la base del qual queda enmig d'una galeria que pel seu extrem S, queda curullada pels sediments, mentre que per la part N, trobem un seguit de passos estrets amb petites cambres, les quals es troben força concrecionades i amb gran quantitat d'excèntriques. En aquest punt es troba la màxima fondària de la cavitat a 17'50 metres.
  • Municipi: Olesa de Bonesvalls
  • Comarca: Alt Penedès
  • Bio: Troglocharinus ferreri Reitt 1 exemplar femella. Recollit per J. Güell el 12 de març de 1972.

Seguint la pista que surt des del coll d'Ordal i es dirigeix cap els Plans d'en Ravella, quan acabem de passar el Bosc Glaçat caldrà agafar la pista de l'esquerra i seguir-la durant 200 metres, fins el punt en que aquesta gira cap a la dreta. A partir d'aquí s'ha de baixar en direcció al torrent, tot seguint un rosari de fites que trobarem pel camí, ja que l'antic corriol ha quedat tapat per la vegetació.

Cavitat descoberta i explorada per membres de la SIRE - UEC l'Hospitalet cap a finals dels anys 1960, posant-li el nom del fundador i vocal del grup l'any 1966. Pràcticament va passar desapercebuda durant molts anys i es va publicar per primer cop l'any 1980 per membres de la SIE-CEA. Antigament a la boca hi havia un gran bloc que la dividia, però el van destruir. L'any 1984 es publicà un article a la revista Carbonato número 4 en que erròniament citaven aquesta cavitat com a Jordi Jerdiell.

topo 0: Avenc Jordi Verdiell

foto 0: Avenc Jordi Verdiell
foto 1: Avenc Jordi Verdiell
foto 2: Avenc Jordi Verdiell
foto 3: Avenc Jordi Verdiell
foto 4: Avenc Jordi Verdiell
foto 5: Avenc Jordi Verdiell
foto 6: Avenc Jordi Verdiell

1. SIE-CEA. (1980).- “Avenc Jordi Verdiell”. Circular CEA (274).Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(1988).-”Catàleg Espeleològic del Massís de Garraf.-unitat Septentrional. Sector 12” Espeleosie (30):13-68. SIE-CEA. Barcelona.
  3. Asensio,A.;Gallofré,J.-(1984).-”Notes sobre unes cavitats al massís de l'Ordal (Garraf)”. Carbonato (4):41-60.GERS-AEM. Barcelona