Avenc Ere I

Avenc de 33 metres de fondària al Turó de la Miloquera, Marçà.

La boca allargada i estreta 3x0,40 metres, baixa 4 metres fins un replà format per blocs, entre els quals es por desgrimpar fins la planta, també ocupada per blocs. Hi ha una galeria ascendent amb forta inclinació que acaba als 8 metres de recorregut. Seguint en direcció E, es puja fins una galeria horitzontal, davallant tot seguit entre blocs fins assolir un ressalt de 4 metres. Continua una rampa de 20 metres de recorregut fins arribar a un pou impenetrable on s'han sondejat vuit metres.
  • Municipi: Marçà
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Des del costat S, de la plaça de l'església, seguirem pel carrer de la Bassa i agafar el camí del Castell, al final d'aquest trobarem el Parc de les Olors de la Miloquera i el Centre d'interpretació de la tortuga mediterrània, des de l'aparcament d'aquests, ens dirigirem vers el SO, passarem pel cim de la Miloquera i trobarem la boca de la cavitat a uns 20 metres d'aquest en direcció SO.

Desconeixem qui van ser els primers explorador, però la primera cita documentada de la que tenim referència és la de l'Espeleo Club de Gràcia que l'exploren i topografien l'any 1979.

topo 0: Avenc Ere I

1. Borrás, J.;Miñarro, JM.;Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol. 7):1-283. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Ferreres i Gabarda, Jaume; Cardona Oliván, Ferran; Delgado i Alberich, Xavier; Garcia i Arroyo, Josep.(1982).-”Les cavitats del Turó de la Miloquera. Marçà (Priorat)”. Exploracions (6):19-31. EC Gràcia. Barcelona.