Cova del Guix

Cova de 61 metres de recorregut al Turó de la Miloquera, Marçà.

Un cop superada la boca ens situem, després de baixar un petit ressalt de dos metres, sobre un fort pendent, el qual ens porta a la galeria principal de la cova, estructurada sobre una esquerda de direcció E-O. Seguint en direcció O, una gatera ens fa arribar a una petita sala sense continuació. Si agafem direcció E, davallarem per oposició un ressalt de tres metres i seguirem uns pocs metres més fins que es fa totalment impracticable el pas, encara que es pot sondejar un pouet d'uns 4 metres.
  • Municipi: Marçà
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

La cova està situada a la vessant del Turó de la Miloquera que mira al poble de Marçà. Des del costat S, de la plaça de l'església, seguirem pel carrer de la Bassa i agafarem el camí del Castell, a mitja pujada un corriol poc marcat a la dreta ens porta fins la base d'una petita cinglera on es troba la cova, en el punt en que estiguem alineats amb el campanar del poble i una mica per sobre d'ell.

Desconeixem qui van ser els primers explorador, però la primera cita documentada de la que tenim referència és la de l'Espeleo Club de Gràcia que l'exploren i topografien l'any 1979.

topo 0: Cova del Guix

1. Borrás, J.;Miñarro, JM.;Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol. 7):1-283. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Ferreres i Gabarda, Jaume; Cardona Oliván, Ferran; Delgado i Alberich, Xavier; Garcia i Arroyo, Josep.(1982).-”Les cavitats del Turó de la Miloquera. Marçà (Priorat)”. Exploracions (6):19-31. EC Gràcia. Barcelona.