Avenc dels Arbres Petits

Cavitat inèdita a la serra del Masiet, Mont-ral.

Cavitat estructurada sobre una esquerda de direcció NE-SW, probablement es tracti de la continuació més al S de l'esquerda que ha generat l'avenc de la Serra del Masiet.
La boca superior dóna accés a un pou de 7,25 metres, abans d'arribar a la base trobem un bloc de quasi 2 metres d'alçada que el baixarem pel costat N, una curta rampa ens situa al punt més fondo de la cavitat a -8,90 metres, la galeria remunta fortament un parell de metres i s'acaba 4 metres més endavant en un caos de blocs. Situats de nou a la base del pou d'entrada en el costat S del bloc, la galeria remunta una mica i acaba en una petita sala on al sostre uns 3 metres per damunt trobem la boca inferior de la cavitat.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2021-05-23 04:38:47

A la carretera TV-7041 en direcció d'Alcover a Capafonts, 135 metres després de passar el quilòmetre 12 a la dreta de la carretera trobem un entrant amb una reixa, aquesta barra el pas de la pista que es dirigeix a una pedrera actualment abandonada.
Un cop arribats al punt situat més al N de la pedrera, surt un corriol que ens portarà fins l'avenc de la Serra del Masiet, en aquest punt cal seguir paral·lelament l'esquerda en direcció S, de seguida s'inicia la baixada pel vessant esquerre del barranc dels Esclots, només baixar els primers metres trobarem la boca superior de la cavitat, la boca inferior es troba uns 7 metres més endavant.
El recorregut des de la carretera és de 2 quilòmetres si passem per la part superior de la pedrera, si seguim la pista per la part inferior de la pedrera llavors el recorregut s'allarga 425 metres més.

Cavitat localitzada i explorada a principis del 2021 per Juli Serrano i Montse Roca (SIE-CEA).

topo 0: Avenc dels Arbres Petits

foto 7: Avenc dels Arbres Petits
foto 8: Avenc dels Arbres Petits
foto 9: Avenc dels Arbres Petits

• Cavitat inèdita, dades aportades Juli Serrano, Montse Roca (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).