Avenc del Pi Gros

Petit avenc de 14 m. de fondària al Pla de Vinyals (Garraf)

La boca, en forma de petit embut, dóna inici a una curta rampa de blocs i terra que baixa els primers 2 metres del pou principal de la cavitat el qual arriba a la cota – 9,40. Aquest pou enllaça lateralment amb una cavitat de volta cega i la seva base origina una rampa de productes clàstics que acabava tancada als 12 metres de fondària i que recentment, després d'una petita desobstrucció s'ha pogut profunditzar poc més de 2 metres. A l'extrem contrari d'on s'origina el tram final de la rampa, encara és pot pujar a un replà superior que és la base d'una altra petita cavitat de volta cega.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Pujant per la carretera de Castelldefels (Urb. Rat Penat) a la Plana Novella, en el punt que s'arriba al Pla de Vinyals (La Pleta), cal prendre el desviament per l'antic camí de Garraf. Quan s'arriba a l'alberg de gats i gossos (Canòpolis), s'ha de seguir recte durant uns 50 metres pel costat del tancat metàl·lic d'aquella instal·lació. A la dreta podrem observar una petita elevació del terreny amb unes visibles barres calcàries (cota 332,8) a la qual, en direcció NO, ens haurem de dirigir durant 190 metres sense camí. Quan tenim davant nostre La Pleta i una bona panoràmica del Fondo de les Coves, veurem un pal quadrat de ferro pintat (sembla la senyalització d'un antic projecte d'ampliació de la propera pedrera) i a pocs metres d'ell es troba la boca de l'avenc.

Descoberta i explorada per primer cop per membres de la SES – CE Puigmal (Barcelona) cap als voltants de l'any 1959.
Recentment (2012), membres del GE de Badalona fan una nova topografia i després d'una petita desobstrucció en el punt de màxima fondària, poden progressar poc més d'un parell de metres en profunditat.

topo 0: Avenc del Pi Gros

foto 0: Avenc del Pi Gros
foto 1: Avenc del Pi Gros

1. Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. II . 165 pp. Barcelona.
  • Altres dades extretes de la nota de Josep Cuenca al blog: Espeleobloc (post del 7-4-2012).