Espeleo World

Avenc de les Serps

Bonic pou de 29 m. de fondària a Sitges, (el Garraf)

Boca de 2 x 1 metres que origina un curt tram en rampa per desembocar en un únic pou circular d'uns 5 metres de diàmetre i que baixa directament al fons de la cavitat.

• Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

A uns 400 metres a l'OSO de la Pleta. Des de la part posterior de l'aparcament del Centre d'Informació del Parc, seguirem un camí que va saltant els antics marges i que en direcció S es dirigeix cap a l'antiga bassa de la Pleta. En acostar-nos al torrent ens desviarem a la dreta per un corriol que s'endinsa buscant la fondalada d'aquest, el torrent agafa de seguida un fort pendent on hi trobarem la boca de l'avenc de la Pleta, i una mica més avall al mig del llit del torrent s'obre la boca de l'avenc Morgan i Comas. Des d'ací haurem de seguir per l'esquerra hidrogràfica passant per sobre d'uns blocs on trobarem la boca de l'avenc de les Serps uns 10 metres més endavant.

Descobert i explorat per membres del GES-CMB el setembre de 1956.

Topos

Media

Biblio

1. Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. II . 165 pp. Barcelona.
  2. Lloret, J. (1973).- “El Avenc de les Serps” Gours (1): 44-47. GEFOMA. Barcelona.