Espeleo World

Avenc de les Serps

Bonic pou de 29 m. de fondària a Sitges, (el Garraf)

Boca de 2 x 1 metres que origina un curt tram en rampa per desembocar en un únic pou circular d'uns 5 metres de diàmetre i que baixa directament al fons de la cavitat.

• Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

A uns 400 metres a l'OSO de la Pleta. Des de la part posterior de l'aparcament del Centre d'Informació del Parc, seguirem un camí que va saltant els antics marges i que en direcció S es dirigeix cap a l'antiga bassa de la Pleta. En acostar-nos al torrent ens desviarem a la dreta per un corriol que s'endinsa buscant la fondalada d'aquest, el torrent agafa de seguida un fort pendent on hi trobarem la boca de l'avenc de la Pleta, i una mica més avall al mig del llit del torrent s'obre la boca de l'avenc Morgan i Comas. Des d'ací haurem de seguir per l'esquerra hidrogràfica passant per sobre d'uns blocs on trobarem la boca de l'avenc de les Serps uns 10 metres més endavant.

Descobert i explorat per membres del GES-CMB el setembre de 1956.

Topos

topo Avenc de les Serps

Media

foto Avenc de les Serpsfoto Avenc de les Serpsfoto Avenc de les Serpsfoto Avenc de les Serpsfoto Avenc de les Serpsfoto Avenc de les Serpsfoto Avenc de les Serps

Biblio

1. Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. II . 165 pp. Barcelona.
  2. Lloret, J. (1973).- “El Avenc de les Serps” Gours (1): 44-47. GEFOMA. Barcelona.