Avenc de la Palma

Ínfim pouet de 3 m. de fondària al Pla de Vinyals (Garraf)

Format per un minúscul pouet de tan sols 2 metres de fondària i al que segueix un petit conducte vertical que un metre més avall es fa impenetrable.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Pujant per la carretera de Castelldefels (Rat Penat) a la Plana Novella, en el punt que s'arriba al Pla de Vinyals (La Pleta), cal prendre el desviament per l'antic camí de Garraf. Quan s'arriba a l'alberg de gats i gossos (Canòpolis), s'ha de seguir recte durant uns 50 metres pel costat del tancat metàl·lic d'aquella instal·lació. A la dreta podrem observar una petita elevació del terreny amb unes visibles barres calcàries (cota 332,8) a la qual, en direcció NO, arribaríem a l'Avenc del Pi Gros. Però molt abans, a uns 50 metres del camí, al bell mig del pla, trobarem aquest minúscul pouet amb un margalló a la seva boca.

Descobert per membres del GIE – CE de Gràcia a les primeries dels anys 1960, restant totalment inèdita. Redescoberta per un equip del GE de Badalona a l'abril del 2011.

topo 0: Avenc de la Palma

foto 0: Avenc de la Palma
foto 1: Avenc de la Palma
foto 2: Avenc de la Palma
foto 3: Avenc de la Palma

• Altres dades extretes de la nota de Josep Cuenca al blog: Espeleobloc (post del 7-4-2012).