Avenc de l'Espígol

Ínfim avenc de poc més de 3 m. de fondària a Garraf

Una petita boca circular de 0,45 metres de diàmetre ens porta després de baixar un pouet de -1,70 metres a una petita galeria que després d'un ressalt de -0,70 metres i 2, 30 metres fineix en un lloc amb possibilitats de continuïtat. Donant la fondària màxima de 3,50 metres.

• Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Pujant per la carretera de Castelldefels (Rat Penat) a la Plana Novella, en el punt que s'arriba al Pla de Vinyals (La Pleta), cal prendre el desviament per l'antic camí de Garraf. Quan s'arriba a l'alberg de gats i gossos (Canòpolis), s'ha de seguir cap a l'esquerra i passar per davant de la porta d'entrada del recinte, a l'esquerra de la pista es troba un corriol prou visible que en pocs metres ens situa a la boca de l'Avenc de la Penya Ginesta. A partir d'aquí el corriol encara segueix una mica però aviat desapareix, cal seguir planejant en direcció al barranc i a uns 40 metres més enllà trobem la petita boca de l'Avenc de l'Espígol.

Descoberta i explorada per membres de la SES – CE Puigmal (Barcelona) cap a l'any 1959. Només consta en les relacions de cavitats dels mapes de l'Editorial Alpina i se li atribuïa una fondària de 6 metres.

topo 0: Avenc de l'Espígol

foto 0: Avenc de l'Espígol
foto 1: Avenc de l'Espígol

• Dades inèdites i topografia facilitades per Enric Porcel (GE Badalona).
  • Revisió de coordenades, equip d'Espeleo Índex.