Avenc de Roca Mur

Petit avenc d'11 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La seva boca de 1 x 0,5 metres ens permet davallar un estret pou de 4 metres on ens situa en un repeu, precedeix a aquest un altre pou en forma de rampa molt pronunciada de 4 metres que es pot davallar sense corda. Arribats al peu del segon pou, observarem que en un costat existeix una diàclasi paral·lela al pou que acabem de baixar i el qual és format per les dues diàclasis juntes. La planta del segon pou, separada per una 'roca mare' no gaire estable, a l'extrem S de la planta del segon pou i mitjançant un pas arrupit podrem davallar per una allargassada i estreta diàclasi, al fons de la qual es pot observar un petit pou molt estret que dóna fi a la cavitat a la cota – 11.
Actualment actua com engolidor que recull les aigües que baixen des de dalt de Roca Mur seguint pel torrent que creua la pista on es troba l'avenc. Assentada sobre una diàclasi S5E-N5O, presentant unes clares formes corrosives en els seus dos primers pous.
  • Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2013-12-26 14:47:15

Per la carretera a Sant Llorenç Savall (B-124), poc després del km. 17 i just abans de passar el pont de la Roca, surt a l'esquerra la pista que recorre la Vall Horta. Poc abans d'arribar al Marquet de la Roca (Marquet de les Roques, segons l'ICC), surt a mà esquerra una antiga pista forestal (tancada) que hem de seguir fins que al poc es troba una altra pista a la dreta per on s'ha de continuar. La seguirem fins un gran doble revolt i al cap d'uns 200 metres més, a l'esquerra, per damunt de la pista, trobarem la Cova-avenc del Marquet de la Roca. Seguint uns 140 metres més per la pista i al seu costat mateix, a l'esquerra, es troba l'avenc de Roca Mur, al costat del torrent que baixa del Coll Gavatx.

Conegut de temps pel Gabriel Dalmau del Mas de les Oliveres. No és però fins el 3 de maig del 1981 que, els cosins Emili i David Dalmau, acompanyen un grup format per membres de la SIS – CET i del GES – CMT a aquest desconegut fins aleshores avenc. Un bloc gairebé taponava la boca d'accés, per la qual cosa es va procedir a treure'l per fer més còmode l'accés a aquest estret avenc.

topo 0: Avenc de Roca Mur

1. Badiella, X.; Buil, A. (1981).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (X)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (26): 413-415. Terrassa