Espeleo World

Avenc Gran de la Muntada

Avenc de 32 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

Una boca de 4 x 1 metres es penetra en un pou de 9 metres de desnivell, després d'un pas estret i mitjançant un ressalt i una rampa es continua baixant fins a la cota – 14. Segueix un altre pou de 13 metres i de davallada totalment aèria; en el seu fons, una rampa de 10 metres de llarg i 5 de desnivell s'arriba a la cota de màxima fondària. Des d'aquí, encara es pot pujar fins una altra rampa que dóna a un pis superior creat per blocs caiguts que obstrueixen la diàclasi. A la paret contrària i gairebé a l'alçada de l'inici del darrer pou, hi ha una finestra per la qual s'accedeix a una galeria que resta tancada a poc més dels 10 metres del seu inici.
Cavitat estructurada en una diàclasi de direcció N12O-S12E.

• Municipi: Sant Llorenç Savall
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

Al vessant N de Roca Mur (La Màquina de Tren).
Per la carretera de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall, poc abans d'arribar en aquesta darrera població, a l'esquerra surt una pista que recorre la vall d'Horta, un quilòmetre abans de l'aparcament del Marquet de la Roca hi ha un camí que s'enfila en direcció S cap a Roca Mur. Abans s'arriba a un collet i un 150 metres més endavant, per sota el corriol es troba l'avenc.

La primera exploració la van portar a terme membres del GES – CMB el juny del 1954.

Topos

topo Avenc Gran de la Muntada

Media

foto Avenc Gran de la Muntadafoto Avenc Gran de la Muntadafoto Avenc Gran de la Muntadafoto Avenc Gran de la Muntada

Biblio

1. GES-CMB (1974).- Catálogo espeleológico de la provincia de Barcelona. 198 pp. Club Montañés Barcelonés /Diputación Provincial de Barcelona.
  1. Ortega,J.; Noguera,M. (1975).- “Avenc gran de la Muntada” Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (2): 48-50. Centre Excursionista de Terrassa.