Avenc de Montpedrós

Avenc de 16 metres de fondària al Boumort en el municipi de la Conca de Dalt

Presenta dues boques d'entrada, una d'1 metre de diàmetre i l'altra de 0'50 metres. Ambdues donen accés a una petita sala d'estructura clàstica; en un dels seus extrems s'obre un pou de 10 metres de fondària que ens situa en el punt més baix de la cavitat. Pel seu extrem sud i per sobre de la base del pou, es desenvolupa una curta galeria ascendent la qual acaba curullada per colades i altres formes litogèniques. La cavitat es troba estructurada sobre una diàclasi de direcció N-S.
  • Municipi: Conca de Dalt
  • Comarca: Pallars Jussà
  • Unitat: Boumort, el

Des d'Hortoneda ens dirigirem al Coll de la Creu, un cop arribats al Coll caldrà pujar per la dreta en direcció sud i pel mig del bosc cap al cim del Montpedrós (1614 metres) la cavitat es troba poc abans d'arribar al cim i no massa lluny del cingle.

Explorat per La SIE del CE Àliga l'any 1965.

topo 0: Avenc de Montpedrós

1. Senent, J.; Victoria, JM.(1965).-“Datos para el conocimiento espeleológico del macizo del Boumort”. Montaña (100):269-281 Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  2. Borràs, J; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1979).-Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.3). ed. Políglota. Barcelona.