Avenc de les Dues Boques

Avenc de 18 m. de fondària a Castellar del Vallès

La boca inferior, de 9 x 2 metres, dóna pas a un pou de 7 metres; davallat aquest, seguirem per una àmplia galeria: a mà dreta, després de superar un ressalt, parteix una galeria ascendent de 4 metres de recorregut i seguint per la galeria principal arribarem a la base del pou de la boca superior.
La boca superior, de 9 x 4 metres, deixa pas a un pou de 15 metres que comunica amb la galeria principal mitjançant un ressalt format per grans blocs despresos. En direcció SO segueix una galeria de 10 metres que ens porta a una sala a – 18; el seu sòl és de fang, degut al fet que en èpoques de pluges l'aigua s'acumula en el fons d'aquesta sala.
Cavitat assentada sobre una diàclasi N21E – S21O, aprofitada per l'aigua com a conducte subterrani, on podem apreciar formes d'erosió en alguns punts de les seves parets.
  • Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa

Baixant des del turó d'Aguilar per la carena del mas Pinetó, arribarem a una esplanada. A la nostra esquerra parteix un caminet que baixa pel vessant E de la carena, pel centre d'una ampla canal. Després de 200 metres de camí, trobarem les dues boques de l'avenc.

La primera exploració va ser portada a terme per membres del GES-CMB (possiblement de la seva, aleshores, delegació a Terrassa) l'abril del 1973.

topo 0: Avenc de les Dues Boques

foto 0: Avenc de les Dues Boques
foto 1: Avenc de les Dues Boques
foto 2: Avenc de les Dues Boques
foto 3: Avenc de les Dues Boques

1. Badiella, X.; Aguirre,F.; Muñoz,J.; Mota,F. (1981).- “Les cavitats del vessant Est del riu Ripoll” SIS (8): 56-70 / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (23): 296-310. SIS del CET. Terrassa.
· Coordenades i fotografies JNC facilitades per Jordi Navarro del Centre Excursionista de Castellar del Vallès.