Espeleo World

Avenc de les Dues Boques

Avenc de 18 m. de fondària a Castellar del Vallès

La boca inferior, de 9 x 2 metres, dóna pas a un pou de 7 metres; davallat aquest, seguirem per una àmplia galeria: a mà dreta, després de superar un ressalt, parteix una galeria ascendent de 4 metres de recorregut i seguint per la galeria principal arribarem a la base del pou de la boca superior.
La boca superior, de 9 x 4 metres, deixa pas a un pou de 15 metres que comunica amb la galeria principal mitjançant un ressalt format per grans blocs despresos. En direcció SO segueix una galeria de 10 metres que ens porta a una sala a – 18; el seu sòl és de fang, degut al fet que en èpoques de pluges l'aigua s'acumula en el fons d'aquesta sala.
Cavitat assentada sobre una diàclasi N21E – S21O, aprofitada per l'aigua com a conducte subterrani, on podem apreciar formes d'erosió en alguns punts de les seves parets.

• Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa

Baixant des del turó d'Aguilar per la carena del mas Pinetó, arribarem a una esplanada. A la nostra esquerra parteix un caminet que baixa pel vessant E de la carena, pel centre d'una ampla canal. Després de 200 metres de camí, trobarem les dues boques de l'avenc.

La primera exploració va ser portada a terme per membres del GES-CMB (possiblement de la seva, aleshores, delegació a Terrassa) l'abril del 1973.

Topos

topo Avenc de les Dues Boques

Media

foto Avenc de les Dues Boquesfoto Avenc de les Dues Boquesfoto Avenc de les Dues Boquesfoto Avenc de les Dues Boques

Biblio

1. Badiella, X.; Aguirre,F.; Muñoz,J.; Mota,F. (1981).- “Les cavitats del vessant Est del riu Ripoll” SIS (8): 56-70 / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (23): 296-310. SIS del CET. Terrassa.
· Coordenades i fotografies JNC facilitades per Jordi Navarro del Centre Excursionista de Castellar del Vallès.