Avenc de la Roca del Migdia Nº2

Esquerda de 6 metres de desnivell a la Roca del Migdia, La Febró.

Una entrada en forma de cova ens porta per una galeria en pendent fins un ressalt de 3 metres de desnivell, la base del qual és una galeria rectilínia. En la part superior, una altra petita galeria segueix la mateixa direcció.
  • Municipi: Febró, La
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

A l'alçada del quilòmetre 22 de la carretera T-704 (Vilaplana a la Febró) i a 180 metres de la cruïlla amb la carretera TV-7092 (desviament a l'Alforja), surt una pista del costat N de la carretera que es dirigeix als avencs de la Febró, quan arribem al coll de l'Agustens trobarem el GR-7 a l'esquerra de la pista que es dirigeix a l'Arbolí, seguirem aquesta pista fins passar per sota d'una línia elèctrica, 500 metres més endavant trobarem una cruïlla, cal desviar-se a la dreta, on hi ha un pal de ferro amb la base de ciment, el camí passa novament per sota de la línia elèctrica, quan arribem al final, seguirem en direcció N fins arribar a la cinglera on entre diverses fractures trobarem aquesta. Es troba molt proper a l'avenc de la Roca dels Migdia nº 1.

Citat per Ramon Amigó i Anglés el 1960 en la tercera edició revisada i ampliada de “Les Muntanyes de Prades, el Montsant i Serra de la LLena”, aquest conjunt d'esquerdes situades al NO de la Roca del Migdia, pertanyen al mateix conjunt d'esquerdes que els avencots dels Motllats de la Pona, dels quals tan sols estan separats per menys d'un centenar de metres, en aquest espai entre ambdós conjunts d'esquerdes, també hi trobem esquerdes més superficials. El 1976 Gabriel Roig (Biel) junt amb altres membres del D.E.R. REDDIS l'exploren i topografien.

topo 0: Avenc de la Roca del Migdia Nº2

foto 0: Avenc de la Roca del Migdia Nº2

1. Borrás, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”El Baix Camp, el Priorat i la Ribera d'Ebre” Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol 7):1-283. Ed políglota. Barcelona.
  2. Iglesies, Josep; Santasusagna, Joaquim; Amigó, Ramon.(1960). Les Muntanyes de Prades, el Montsant i Serra la Llena. (3ª edició revisada i ampliada):1-848. Ass. Exc. Reus.
  3. Talavera, F. (1982).-”Avencs de la Roca del Migdia(Motllats – Baix Camp)” Boletin SIEP (14):20-23. SIEP-CE Poblet. Barcelona.