Avenc de la Miloquera Amagada

Avenc de 43 metres de fondària al Turó de la Miloquera, Marçà.

Una petita boca de 0,30 metres dóna accés a un replà format per blocs encastats entre les parets. Seguint en direcció NE, als pocs metres s'estreny impedint el pas. La continuació és per un pou de -24 metres al que segueix una rampa de 10º, un caos de blocs i un altre pou que ens porta fins a -43 metres de fondària, on entre blocs acaba la cavitat.
  • Municipi: Marçà
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Des del costat S, de la plaça de l'església, seguirem pel carrer de la Bassa i agafar el camí del Castell, al final d'aquest trobarem el Parc de les Olors de la Miloquera i el Centre d'interpretació de la tortuga mediterrània, des de l'aparcament d'aquests, ens dirigirem vers el SO, passarem pel cim de la Miloquera i seguint la mateixa direcció passarem per les diferents boques de l'esquerda que conforma la Miloquera. Un cop arribats a la boca del pou del Cireret, anirem uns 50 metres a l'0, on trobarem l'avenc de la Miloquera Amagada a la base d'una petita falla tectònica. Des de les boques dels pous del Pastoret i dels Ossos, hauríem de dirigir-nos al NE durant uns 70 metres per trobar la cavitat.

Desconeixem qui van ser els primers explorador, però la primera cita documentada de la que tenim referència és la de l'Espeleo Club de Gràcia que l'exploren i topografien l'any 1979.

topo 0: Avenc de la Miloquera Amagada

1. Borrás, J.;Miñarro, JM.;Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol. 7):1-283. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Ferreres i Gabarda, Jaume; Cardona Oliván, Ferran; Delgado i Alberich, Xavier; Garcia i Arroyo, Josep.(1982).-”Les cavitats del Turó de la Miloquera. Marçà (Priorat)”. Exploracions (6):19-31. EC Gràcia. Barcelona.