Avenc de la Llastra

Avenc de 21 metres de fondària a la zona, del Serrat de l'Avenc, Mont-ral.

L'entrada en forma de cova, comunica amb la part alta d'un únic pou de -11 metres, amb la base en fort pendent fins assolir la cota màxima.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2019-12-24 12:17:46

Des de Mont-ral seguirem el camí de la Foradada que passa pel Serrat de l'Avenc. Un cop passats l'avenc de l'Os i més endavant la desviació a l'avenc del Teix, trobarem a la dreta un corriol (ETRS89 X:339688; Y:4572438). Seguirem aquest corriol durant 250 metres, en aquest punt a l'esquerra del camí hi trobarem una depressió del terreny, on a l'interior i a frec del peu del cingle hi ha l'avenc de la Pipa. Seguirem el camí endavant i de seguida trobarem un pas esllavissat on hi ha uns taulons amb una corda de passamà que faciliten el pas, uns metres més endavant arribem a la cruïlla del camí que puja del Teix mil·lenari, seguirem a la dreta en baixada, de seguida el camí es fa planer i trobem a la dreta la gran boca de l'avenc del camí del Teix, seguim una mica més endavant i trobem a la dreta l'avenc nº 3 del Camí del Teix, el camí baixa i ens situa en una mena de gran trinxera rocallosa on una mica més endavant trobaríem el Teix mil·lenari, en la gran trinxera abandonarem el camí per seguir entre mig del bosc i anar resseguint la base del cingle en direcció O, contraria a la que portàvem, durant uns 80 metres, on trobarem la boca en la base de la paret del cingle.
També és pot accedir des de Mont-ral pel camí vell de la Cadeneta i per la zona coneguda com els avencs de Feliu i el Teix Mil·lenari, aquest camí és una mica més curt de recorregut que l'anterior, però per contra es triga més, ja que es té que anar remuntant i baixant un seguit de blocs que alenteixen la marxa.

Explorada el 16 d'octubre de 1977 per la SIEP del Centre Excursionista Poblet.

topo 0: Avenc de la Llastra

foto 0: Avenc de la Llastra
foto 1: Avenc de la Llastra
foto 2: Avenc de la Llastra

1. Tolrà, A.(1977).-”Descubrimiento y primera exploración del avenc de la Llastra”. Boletin SIEP (7):2-4. SIEP-CE Poblet.
  • Fitxa actualitzada el desembre de 2019, coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).