Espeleo World

Avenc de la Llastra

Avenc de 21 metres de fondària a la zona, del Serrat de l'Avenc, Mont-ral.

L'entrada en forma de cova, comunica amb la part alta d'un únic pou de -11 metres, amb la base en fort pendent fins assolir la cota màxima.

• Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2014-11-06 15:05:39

S'obre uns 70 metres per sota de l'avenc de la Pipa, a la mateixa paret del cingle i mig amagat pels matoll existents en aquest punt.
Des de Mont-ral anirem en direcció O, cap La Coroneta, un cop passat l'esplanada que hi ha a la sortida del poble, trobem una cruïlla, deixarem el camí que puja a La Coroneta i el Pla de l'Avenc, i seguirem l'ample camí en direcció NO, un cop recorreguts 75 metres, de l'esquerra surt un camí que seguirem, aquest de tant en tant està marcat amb fites, cal seguir-les, ja que aquest camí passa per la base del cingle del Serrat de l'Avenc, quan arribem a la vertical del Avenc de la Pipa, cal atansar-se a la paret i cercar la boca que està amagada entre els matolls.

Coordenades sense gaire precisió.

Explorada el 16 d'octubre de 1977 per la SIEP del Centre Excursionista Poblet.

Topos

topo Avenc de la Llastra

Media

Biblio

1. Tolrà, A.(1977).-”Descubrimiento y primera exploración del avenc de la Llastra (7):2-4. SIEP-CE Poblet.