Avenc de la Carena de les Alzines

Avenc d'uns 30 metres de fondària a Begues

Cavitat d'aproximadament uns 30 metres de fondària que segons ens consta està essent desobstruïda per l'Espeleo Corb de Corbera de Llobregat.
Actualment (novembre de 2019) i degut a les darreres pluges s'han després dos grans blocs de la boca que han obstruït l'accés al segon pou a -6 metres.
  • Municipi: Begues
  • Última revisió: 2019-11-07 11:58:10

Seguint la pista que surt des de la carretera asfaltada del Pla de Sots d'Óssos i va al Pla d'Ardenya, un cop passat l'avenc Gran de les Alzines i abans de començar la baixada cap a la Creu d'Ardenya, trobarem un camí a l'esquerra i seguint direcció Nord, a un centenar de metres trobarem una dolina totalment excavada artificialment on es troba l'avenc de les Alzines, pujarem a la carena que es troba darrera i una mica a la dreta en direcció est trobarem la cavitat. Al costat de la boca hi ha un amuntegament de pedres extretes de la cavitat.

Desobstruït i explorat per Pedro Valdepeñas fins a -5,85 metres, calculem que pels vols dels anys 2001-2004, desconeixem les dades del club al que pertanyia en aquell moment.
Actualment (2019) està essent explorat segons ens consta per l'Espeleo Corb de Corbera de Llobregat.
Conegut inicialment com Avenc Pedro Picapiedra, els exploradors actuals així com el seu descobridor l'han passat a denominar Avenc de la Carena de les Alzines.

topo 0: Avenc de la Carena de les Alzines

foto 0: Avenc de la Carena de les Alzines
foto 1: Avenc de la Carena de les Alzines
foto 2: Avenc de la Carena de les Alzines
foto 3: Avenc de la Carena de les Alzines
foto 4: Avenc de la Carena de les Alzines
foto 5: Avenc de la Carena de les Alzines
foto 6: Avenc de la Carena de les Alzines

• (2009) Dades inèdites aportades per Espeleoindex.
  • Actualització de fitxa març de 2018, altres fotografies i dades, aportades per A. Beguerie i Martí Romero (ERE-CEC).
  • Actualització de fitxa novembre de 2019. Fotografies i dades aportades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).