Avenc de Joaquim Lo Pastor

Avenc de 19 m de fondària al barranc de les Calobres, el Perelló.

Després de superar la boca, un pou aeri de 16 metres ens porta a una amplia i alta sala on hi ha un pas que porta a una sala contigua més petita, però molt alta, on es pot veure com es comuniquen les dues sales.
  • Municipi: Perelló, El
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Serres de Cardó i del Boix
  • Última revisió: 2020-05-05 10:02:44

Des del Perelló per la carretera TV-3022 en direcció a Rasquera, a l'alçada del quilòmetre 3,860 hi ha un gran replà al costat esquerre on es pot sortir de la carretera i, agafar la pista de terra que segueix en direcció contraria a la que veníem. Als 240 metres trobem una cruïlla, seguirem pel camí del mig durant 80 metres on trobem una nova cruïlla que seguirem a l'esquerra i, 75 metres més endavant ens desviarem a la dreta, seguirem aquesta pista durant 1 quilòmetre, fins arribar a una cruïlla on aparquem, si es disposa de vehicle 4×4 es pot continuar uns 225 metres pel camí de l'esquerra, que està en mal estat, en aquest punt trobem una corba tancada a l'esquerra, seguirem encara uns 90 metres en direcció a la cua del pantà.
En direcció NO hi ha una petita coveta que ens servirà de referència per trobar la petita senda que està a pocs metres, anirem pujant pels marges de conreu abandonats, és pot trobar alguna petita fita que possiblement ens porti a prop del forat, que està a meitat del vessant nord, prop d'uns pins.

Localitzat per Joaquim lo pastor i explorat per Salva, Cantero i Tomàs, el 22-01-2012.

Nota d'Espeleoíndex: Per la situació, fondària i la breu descripció que fan els membres de la SES - CE Puigmal sospitem que podria ser l'Avenc del Cau que van explorar el gener de 1961. Expliquen que al pou principal hi ha tres obertures que comuniquen amb una xemeneia paral·lela.
Durant la campanya de la SIE - CEA l'any 1983 no es va poder localitzar.

topo 0: Avenc de Joaquim Lo Pastor
topo 1: Avenc de Joaquim Lo Pastor

foto 0: Avenc de Joaquim Lo Pastor
foto 1: Avenc de Joaquim Lo Pastor
foto 2: Avenc de Joaquim Lo Pastor
foto 3: Avenc de Joaquim Lo Pastor

1. SES - CEP (1961): "Serra de Cardó (Tarragona)". Cordada (65): 8-9. Ed. J.Mª Armengou. Barcelona.
  1. SIE (1984).- "Resultat de les exploracions realitzades a la zona del Perelló (Baix Ebre)". EspeleoSie (27): 76-97. SIE - CE Àliga. Barcelona.
  • Dades i croquis extrets del web (barrancs.uectortosa.cat) post del dia 29-12-2014.
  • Dades croquis i fotografies de corryspain extretes de (wikiloc.com) post del dia 08-02-2012.