Avenc 1c de Can Verdeguer

Petita esquerda a la zona de Can Verdeguer (Mediona)

Avenc produït a partir de la mateixa diàclasi generatriu que els seus veïns avencs nº 1 i nº 1B. La petita boca dóna accés lateral a la diàclasi, una vegada situats en la galeria de la cavitat pot apreciar-se una segona comunicació amb l'exterior per un conducte impenetrable, descendint en direcció SSE arribarem aviat al fons de de la cavitat on els blocs obstrueixen la possible continuïtat.
  • Municipi: Mediona
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2021-06-08 07:44:00

Des de la urbanització de Can Verdaguer, situada a l'ESE de Mediona, ascendirem pel carrer Camí de la Miranda cap al petit cim de la Talaia, una mica abans d'arribar al mateix cim prendrem el camí de Clivelleres que surt a la dreta. El camí de pujada surt de la urbanització en una forta rampa pavimentada seguida d'una corba a l'esquerra.
Des de la corba s'inicia un sender de pujada entre el bosc que recorrerem durant 130m en direcció SW, arribarem davant un petit cingle amb la base plena de blocs, travessarem els blocs en direcció al cingle per retrobar de nou el camí que remunta els cingles aprofitant una falla en rampa. Una vegada a la part superior baixarem paral·lels a la seva vora uns 40m fins a la petita boca situada en una petita clariana de vegetació del terreny.

Cavitat inèdita.

topo 0: Avenc 1c de Can Verdeguer
topo 1: Avenc 1c de Can Verdeguer

foto 0: Avenc 1c de Can Verdeguer
foto 1: Avenc 1c de Can Verdeguer
foto 2: Avenc 1c de Can Verdeguer
foto 3: Avenc 1c de Can Verdeguer

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Jordi Navarro i Montse Mañosa (Centre Excursionista de Castellar del Vallès)