Avenc Nº3 de Can Verdeguer

Petit avenc de 10 m. de fondària a Can Verdeguer (Mediona)

La boca oberta entre blocs, ens aboca a un pou de 6 metres, a la base del qual trobem una àmplia galeria que baixa en pendent fins a -10 metres, a partir d'aquest punt la galeria gira una mica a la dreta i torna a remuntar en pendent uns 4 metres. Al punt més baix de la galeria i en el costat N, trobem un intent de desobstrucció que baixa mig metre més.
  • Municipi: Mediona
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Bio: Troglocharinus variabilis portai (O.Escolà; 1-5-1977)
  • Última revisió: 2021-06-11 07:58:10

Des del nucli principal del municipi, Sant Joan de Mediona, cal prendre el carrer del Molí i seguir-lo tot vorejant la riera de Mediona, fins arribar a un desviament a la dreta que s'enfila cap la urbanització de Can Verdaguer. Un cop aquí cal seguir pels carrers que pugen cap el petit cim de la Talaia i poc abans d'arribar prendre el carrer que surt a la dreta i que continua per la pista de les Clivelleres. En el seu primer tram planeja i en una corba, a la dreta, surt un petit corriol que s'endinsa en el bosc tot baixant cap a un torrent ocupat al llarg i ample per un immens caos de blocs. A l'esquerra es perfila un petit cingle, on primer es pot veure una petita cova sense importància (sense catalogar), i més endavant cal acostar-se al cingle i al seu peu, per sota d'uns grans blocs, es troba la boca de l'avenc.

Durant les recerques biospeleològiques que es van portar a terme en les cavitats de la zona per membres de l'ERE - CEC, el 17 de març del 1974 van localitzar la boca de la cavitat.
Tenim constància de l'existència de l'avenc nº 4, d'uns 10 metres de fondària, però de moment no l'hem pogut localitzar.

topo 0: Avenc Nº3 de Can Verdeguer
topo 1: Avenc Nº3 de Can Verdeguer

foto 0: Avenc Nº3 de Can Verdeguer
foto 1: Avenc Nº3 de Can Verdeguer
foto 2: Avenc Nº3 de Can Verdeguer
foto 3: Avenc Nº3 de Can Verdeguer
foto 4: Avenc Nº3 de Can Verdeguer

1. Rafecas, Eduard (1995).- Mediona. Guia d'esports a la natura. 74 pp + mapa. Ajuntament de Mediona.
  • Dades inèdites facilitades per Oleguer Escolà (ERE – CEC)
  • Fotografies JNC facilitades per Jordi Navarro i Montse Mañosa (Centre Excursionista de Castellar del Vallès)