Lo Bufador Nº2

Esquerda de 15 m de fondària al Masroig (Priorat)

A un coster ens trobem una petita boca de 1 x 0,80 metres que ens aboca a un P-10,2. Davallant el pou, a 1,50 metres i direcció NE observem una finestra, com la diàclasi de 0,70 metres d'amplada continua 5,80 metres més. Uns metres més i trobem una altra finestra que s'aboca a un pou adjacent que segueix la mateixa direcció de la diàclasi. Seguim davallant la vertical fins arribar a un ressalt i conus d'enderrocs, pel que haurem de baixar 2,50 metres. Som a una còmoda galeria de 1,80 metres d'amplada i uns 10 metres d'alçada. Des d'aquí anirem cap al SO per una petita galeria de 0,70 metres d'amplada durant uns 4 metres. Després baixarem un ressalt per tornar a pujar per un bloc encastat i finalitzar l'escletxa 4 metres més enllà, a la base del pou paral·lel que hem comentat abans. Tornant a la base del pou, la galeria continua cap al NE una vintena de metres més amb les mateixes dimensions fins al seu final.
  • Municipi: Masroig, El
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Serra de l'Argentera - Pradell
  • Última revisió: 2017-02-10 12:44:57

Des del poble del Masroig seguirem la carretera que porta a l'ermita de les Pinyeres, passarem el barranc de la Vila i el Molí de ca la Verònica i 500 metres més endavant ens desviarem per la carretera de la dreta. Aquesta carretera la deixarem a cosa d'un km per girar a la dreta per una pista que porta al Molí de l'Antònia (es tracta d'una finca en explotació vitivinícola i cal demanar permís per transitar i deixar el cotxe on no faci nosa).
Des del molí desfarem la pista a peu i a una quarantena de metres trobarem un camí senyalitzat que va a Bellmunt, de seguida veurem una línia elèctrica d'alta tensió que seguirem una estona, pujarem a un turó (cota 230 m) on hi ha una torreta elèctrica. En aquest punt ens desviarem del camí per anar a trobar un caminoi que baixa en fort pendent cap al barranc dels Molins. Després de baixar el coster creuarem el riuet i per una rampa enfangada pugem per continuar el camí i, a uns 250 metres ens desviarem per un corriol emboscat situat a la dreta i que puja per un barranc (senyalitzat amb marques blanques). Pujarem un centenar de metres i fàcilment, al costat del camí, trobem lo Bufador nº 1 i 14 metres més amunt es troba lo Bufador nº 2.

Les úniques referències que tenim són les donades a conèixer per membres del GREC – les Corts i del GE Badalona que la van visitar el 9 de febrer del 2014.

topo 0: Lo Bufador Nº2

foto 0: Lo Bufador Nº2
foto 1: Lo Bufador Nº2

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: espeleobloc.blogspot. Apunt del 24-3-2014. Autors: J. Llorca (GREC); X. Samarra i E. Porcel (GEB).