Graller del Serrat del Pasqual

Ínfim avenc de 5 metres de fondària a la Viu de Llevata (Pont de Suert).

Boca d'1x0'50 metres i pou acampanat de 4 metres amb la base en pendent.
  • Municipi: Pont de Suert, El
  • Comarca: Alta Ribagorça
  • Unitat: Serra de Sant Gervàs

Per la carretera de Senterada a Pont de Suert, prop de Viu de Llevata, ens desviarem en direcció a Adons, de seguida trobarem una desviació a la dreta que es dirigeix al Mas de Gras, des d'aquest seguirem la pista durant 2,2 quilòmetres, una vegada arribats a aquest indret haurem de pujar el serrat fins dalt on observarem una cresta amb forma de proa d'un gran vaixell que baixa en direcció a la confluència del barranc de la Palomera amb un altre afluent d'aquest per la banda esquerra, la cavitat es troba situada abans de començar el fort pendent, a 10 metres del marge dret del serrat, en una zona de pins, però en un racó de roca sense vegetació.
Coordenades aproximades i situació amb poca precisió.
Degut a un error comès, suposem que a l'hora de convertir les coordenades geogràfiques del meridià de Madrid donades pels autors de l'article original, a les de Greenwich, tots els catàlegs apareguts posteriorment, han donat unes coordenades que situarien incomprensiblement aquesta cavitat a la Pobleta de Bellveí a la Vall Fosca.

Explorada per l'ERE del CEC el 5 de gener de 1966.
La denominació que li donen els primers exploradors d'aquesta cavitat quan publiquen l'article l'any 1967 a Espeleòleg (2), es el de Graller del Serrat del Pascual, mentre que a la topografia hi posen Avenc. El mateix succeeix quan la tornen a publicar l'any 1968 a Montaña (115).

topo 0: Graller del Serrat del Pasqual

1. Escolà, O.(1967).-“Datos para el conocimiento de la Serra de Sant Gervàs”. Espeleòleg (2):60-66 / (1968) Montaña (115):100:108. ERE – Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.