Graller del Barranc de la Pedregor

Avenc de 36 m. de profunditat a la Serra de Lleràs (Pallars Jussà)

Per una boca allargassada i un petit ressalt de 4 metres, s'accedeix a una galeria estreta i alta de sòl en fort pendent. Després d'un pouet de 6,5 m. continua amb les mateixes característiques per guanyar horitzontalitat en el tram final, on es tanca al 36 metres de profunditat.
  • Municipi: Tremp
  • Comarca: Pallars Jussà
  • Unitat: Serra de Lleràs
  • Bio: Coleòpters: Speonomus latebricola Jeannel (O. Escolà, 22-10-1978)
  • Última revisió: 2015-01-20 13:09:23

Tres quilòmetres i mig després de passar Sapeira en direcció a Espluga de Serra, i un quilòmetre i sis-cents metres abans d'arribar al nucli de Castellet, la pista es creuada per un torrent molt ampli que baixa de la serra de Lleràs. Remuntant aquest torrent uns 100 metres trobem a l'esquerra un edifici a mena de cobert, se segueix endavant fins a trobar una bifurcació de barrancs (el de la dreta va cap al graller de Castellet o Espluga de la Fageda). Es pren el de l'esquerra fins arribar a la confluència de tres torrents, cal seguir pel del mig; a l'esquerra es deixa una roca foradada i a la dreta s'origina una petita cresta (vessant esquerre del torrent). Pujant uns 15 metres per sobre de la llera i quasi dalt la carena, en un lloc molt encinglerat i difícil de localitzar, es troba la boca del graller.
Coordenades de molt poca precisió. Caldria revisar la situació exacta.

L'única notícia que tenim d'aquesta cavitat és la de la primera exploració que van portar a terme membres de la SIE – CEA i l'Oleguer Escolà (ERE – CEC) el dia 22-10-1978. No tenim coneixença de cap altra exploració.

topo 0: Graller del Barranc de la Pedregor

1. Borràs,J.; Miñarro,JM.; Talavera,F.(1979).-”El Pallars Jussà”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.3): 1-211. Ed Políglota.Barcelona.