Forat dels Blocs de l'agnet

Avenc de 15 metres de desnivell a la Morera de Montsant

Per la boca accedim a una rampa, observant un pou a l'esquerra que no cal baixar. Continuant per la rampa farem cap a un petit ressalt on trobem una esquerda que també remunta cap a l'exterior, conformant la segona boca de la cavitat. La galeria que segueix al ressalt, de seguida resta impracticable, però a la dreta un pas estret ens comunica amb la part baixa del pou que havíem vist a l'entrada a la nostra esquerra. A la base d'aquest pou, un nou ressalt ens porta a una sala entre blocs sense més possibilitats. Per l'extrem de la sala de la base del pou, grimpant, enllacem amb una saleta on s'acaba la cavitat.
  • Municipi: Morera de Montsant, La
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el

Des de la Morera de Montsant, el camí que puja cap el grau de l'Agnet (Grau de l'Annet segons l'ICC) està marcat com a GR. Aquest fa cap a un evident esglaó abans d'acabar enfilant-se buscant el peu de la cinglera. Al mateix costat del camí trobem la boca d'una cavitat marcada pel Grup de Valls, un cop passada aquesta, el camí segueix durant uns metres per una zona plana. Quan és a punt d'acabar-se, a la dreta un inici de corriol s'enfila al boscam. A uns 50 metres, desviant-nos a l'esquerra, en un marge d'un amuntegament de blocs, trobarem una de les boques de la cavitat, originada per un recent enfonsament (2005).

Les primeres dades d'exploració són aportades pel GELL l'any 2005.

topo 0: Forat dels Blocs de l'agnet

1. Farrús, M.;Satorra, A.;Pérez, Ll.(2006).-”Resultats de les campanyes del GELL a la serra del Montsant,II. Anys 1998-2005”. Grallera (6):3-33. GELL. Lleida.