Forat del Deck

Petita cavitat 3 m. de profunditat al Fondo de Vallbona (Garraf)

Petita boca vertical d’uns 1 x 0,4 metres que dóna entrada a un únic pouet de 3 metres de profunditat.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2013-03-11 15:18:27

Des de l'extrem més oriental del pla de Campgràs, on es troba l’avenc d’en Blugh’s, cal seguir la carena que, en direcció SE va seguint paral·lela al Pla de les Basses i va baixant cap al Fondo de Vallbona. S'arriba a l'Avenc de l'Arboç i cal continuar carenant fins a una petita collada i d’aquesta pujar al cim d'un turó arrodonit (Puig-rodó).Des del cim cal baixar en direcció E 50 S uns 80 metres fins a trobar la boca, sota l’avenc dels Tres Tombs.
Cal dir que actualment (2013) el camí des del coll al Puig-rodó està molt embrollat. Procurar anar sempre pel cantó solell.

La primavera de l’any 1986 en unes prospeccions que Lluís Muntan i Elena Muntan feien per la zona del Fondo de Vallbona, casualment van trobar l’avenc dels Tres Tombs recentment explorat pels companys de la SIE i dues petites cavitats prop d’ell, que varen batejar amb els noms de Forat de la Ruda (al créixer una mata d’aquesta planta a la boca) i Forat del Deck (el nom del gos que sempre els acompanyava).

topo 0: Forat del Deck

foto 0: Forat del Deck

Dades inèdites facilitades per Lluís Muntan (GES - CMB)