Forat del Cementiri

Cova de 5 metres de recorregut al barri de Font Pudenta (Montcada i Reixac)

La boca de 3 metres d'alçada per 0,50 metres d'amplada, dóna pas a un ressalt de 2 metres, que ens situa en una planta plena de pedres i sediments. En el fons de la cavitat i a un metre i mig d'alçada hi ha un petit forat impracticable. La cavitat es desenvolupa sobre una diàclasi orientada E-O, i oberta a l'exterior per mitjans artificials.
  • Municipi: Montcada i Reixac
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Collserola - Pla de Barcelona
  • Última revisió: 2016-07-06 15:49:59

Situats al barri de Font Pudenta a Montcada i Reixac, ens dirigirem al cementiri, on pel costat esquerra hi ha una pista que puja fins un dipòsit d'aigua, al final del tancat del dipòsit hi ha una torre elèctrica, darrera d'ella surt un marcat corriol, conegut com camí de les Fades, de seguida arribem a una cruïlla, cal seguir amunt obviant el camí de l'esquerra. Tot seguit s'arriba a un petit graó de roca on hi ha una marca blanca, en aquest punt ens desviarem a la dreta deixant el camí, en pocs metres arribarem a una frondosa figuera que passarem per sota, anant a sortir dins d'una petita pedrera abandonada, on al bell mig hi trobem una torre elèctrica, la cavitat s'obre just davant d'ella en el costat esquerre de la pedrera.

Les úniques dades conegudes, són de l'exploració realitzada per Toni Inglès (ERE del CEC), l'abril de 1976.

topo 0: Forat del Cementiri

foto 0: Forat del Cementiri
foto 1: Forat del Cementiri
foto 2: Forat del Cementiri

• Dades aportades per Toni Inglès (ERE-CEC) i EspeleoÍndex.