Forat de la Lleberida 2

Ínfim avenc de 6 metres de fondària a Margalef (Montsant).

La boca s'obre en un espai deixat pel desplaçament de la massa rocosa, consta d'un únic pou de 6 metres de fondària.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

El bosc de la Lleberida el trobem en un contrafort per sobre d'un barranc tributari a la Coma Negra. Per ascendir-hi cal prendre el camí que surt del restaurant Tres Pins de Margalef i creua el barranc de Sant Salvador. Després d'unes terrasses conreades, va remuntant fins canviar de vessant. El camí ben marcat segueix endinsant-se per la vall de la Coma Negra. Traspassat un llisar, torna a pujar amb força. Aquí, abans del primer retomb, surt vora d'una carbonera un senderó molt perdut que descendeix just al tàlveg d'una barrancada seca, després guanya alçada fins una tartera sense vegetació. Des d'aquí cal continuar a l'esquerra, procurant seguir el senderó entre la densa vegetació fins que ens mena a una àmplia carbonera. Els forats de la Lleberida s'obren a una cinquantena de metres, seguint com es pugui el planell, decantant-se cap el barranc d'on venim. Seguint la mateixa direcció que portàvem per anar al Forat de la Lleberida 1, haurem de seguir una cinquantena de metres més per sota del pla superior.

Explorat pel GELL pels voltants del 1996.

topo 0: Forat de la Lleberida 2

1. Farrús,M.;Satorra,A.;Pérez,Ll.(1999).-Resultats de les campanyes del grup espeleològic lleidatà a la serra del Montsant. Anys 1995-1997. El Montsant” Grallera (5):5-44. GELL-CE Lleida.