Cova de la Coma Closa Superior

Cova de 84 metres de recorregut a Margalef.

L'entrada descendent, ens porta a una saleta descoberta amb vegetació. A la dreta, una petita galeria és obstruïda i té petites concrecions parietals. A l'esquerra, una galeria de considerables dimensions va baixant entre graves i pedres fins arribar a un escanyament. Una mica més enllà acaba el seu recorregut en forma de finestra sobre el barranc.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2017-06-13 07:53:29

Cal agafar la pista asfaltada que mena a l'embassament del Montsant, tant bon punt s'ha passat una torre de línia elèctrica hi ha un camí que baixa al riu, després de creuar-lo cal seguir aigües avall per un sender fins haver creuat el barranc que es troba a uns 300 metres. Cal sortir de l'aiguabarreig del barranc de la Coma Closa just per l'altra banda del camí que va a la Rovellosa, per un corriol que puja entre pins, a mitja pujada cal baixar per l'esquerra per unes pedres que hi ha sota el camí, a continuació s'ha de seguir el sender, que es va obrir al voltant de l'any 2001, fins arribar a una pujada pronunciada, al final de la qual hem de passar per sobre d'una branca de marfull i uns blocs que s'han desprès. Als pocs metres s'arriba a un replà del camí on hi ha una boca que dóna a la cavitat en forma d'avenc, pocs metres més enllà i mirant al barranc podrem veure un gran bloc partit que és on hi ha l'entrada de la cova inferior de la Coma Closa, des d'ací cal seguir el camí que puja per la banda de l'obaga fins on el barranc es tanca, a la part de la solana hi trobarem un cingle partit i a la vora un racó on hi ha l'entrada de la cavitat.

Visitades el 1918 per en Joan Ferraté. Amb el pas dels anys, la vegetació feu impracticable l'accés a la zona i membres del GELL  decidiren reobrir de nou el camí l'any 1999 , retrobant les cavitats que havien visualitzat des de la Rovellosa mentre realitzaven prospeccions en aquella zona, la cova de la Coma Closa Inferior fou retrobada l'any 2000 i la Superior el 2001.

topo 0: Cova de la Coma Closa Superior

foto 0: Cova de la Coma Closa Superior
foto 1: Cova de la Coma Closa Superior
foto 2: Cova de la Coma Closa Superior

1. Farrús, M.;Satorra, A.;Pérez, Ll.(2006).-”Resultats de les campanyes del GELL a la serra del Montsant,II. Anys 1998-2005”. Grallera (6):3-33. GELL. Lleida.
  2. Ferraté, J. (1918).-Espeleologia de les comarques tarragonines,133. Agrupació Excursionista de Reus.
  • Fotografies facilitades per Antoni Satorra.