Foradada del Pujol de la Mata

Petita cavitat amb tres boques i 11 m. de recorregut a la Serra de l'Obac

Per la boca principal es pot seguir un corredor de 6 metres de llarg que travessa el turó; poc abans d'arribar a l'altre extrem trobarem, a la dreta, un conducte pel que avançarem acotats uns 3 metres fins a girar 90º per seguir 2 metres més i sortir a l'exterior.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2014-03-04 15:04:13

Al cim del turó del Pujol de la Mata. Des de l'aparcament de la Falconera (km. 16 carretera de Terrassa a Mura) seguirem el camí cap al collet de la Sabatera i ens desviarem a l'esquerra a trobar el camí de la Sesta Forèstega i pel qual arribarem al turó pel costat de llevant, trobant la boca principal a escassament 5 metres del cim rocós.

Encara que de ben segur era coneguda de sempre, la primera referència espeleològica i topografia de desembre del 1985, la dóna Xavier Badiella en una modesta circular interna de la SIS – CET, que en un primer moment la va anomenar Cova del Pujol de la Mata, passant temps després a aplicar-se el nom de Foradada.

topo 0: Foradada del Pujol de la Mata
topo 1: Foradada del Pujol de la Mata

foto 0: Foradada del Pujol de la Mata
foto 1: Foradada del Pujol de la Mata
foto 2: Foradada del Pujol de la Mata
foto 3: Foradada del Pujol de la Mata

1. Badiella, Xavier (1986).- “La Cova del Pujol de la Mata”. Circular interna de la Secció (5): 1. SIS del Centre Excursionista de Terrassa.
  • Fotografies extretes del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernández, Matadepera)