Espeleo World

Foradada del Pujol de la Mata

Petita cavitat amb tres boques i 11 m. de recorregut a la Serra de l'Obac

Per la boca principal es pot seguir un corredor de 6 metres de llarg que travessa el turó; poc abans d'arribar a l'altre extrem trobarem, a la dreta, un conducte pel que avançarem acotats uns 3 metres fins a girar 90º per seguir 2 metres més i sortir a l'exterior.

• Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2014-03-04 15:04:13

Al cim del turó del Pujol de la Mata. Des de l'aparcament de la Falconera (km. 16 carretera de Terrassa a Mura) seguirem el camí cap al collet de la Sabatera i ens desviarem a l'esquerra a trobar el camí de la Sesta Forèstega i pel qual arribarem al turó pel costat de llevant, trobant la boca principal a escassament 5 metres del cim rocós.

Encara que de ben segur era coneguda de sempre, la primera referència espeleològica i topografia de desembre del 1985, la dóna Xavier Badiella en una modesta circular interna de la SIS – CET, que en un primer moment la va anomenar Cova del Pujol de la Mata, passant temps després a aplicar-se el nom de Foradada.

Topos

topo Foradada del Pujol de la Mata

Media

foto Foradada del Pujol de la Matafoto Foradada del Pujol de la Matafoto Foradada del Pujol de la Matafoto Foradada del Pujol de la Mata

Biblio

1. Badiella, Xavier (1986).- “La Cova del Pujol de la Mata”. Circular interna de la Secció (5): 1. SIS del Centre Excursionista de Terrassa.
  • Fotografies extretes del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernández, Matadepera)