Espeleo World

Esquerda Nº6 del Mas de les Fonts

Esquerda de 6 metres de fondària a Vallirana

Després d'un curt ressalt la galeria descendent condueix a un ressalt de 3 metres. Sobre aquest i com a continuació de la galeria hi ha un envà format per gruixudes colades desenganxades originalment de les parets, que divideixen en dos una petita sala.

• Municipi: Vallirana

Cal agafar la pista que surt del Pla d'Ardenya en direcció a la Serra del Mas i el Sotarro, en arribar a la primera cruïlla cal seguir per la de l'esquerra, quan ja pràcticament s'acaba la pujada i la pista gira cap a la dreta en direcció a la dolina de la serra del Mas, haurem de desviar-nos cap a l'esquerra en direcció a la cinglera, abans d'arribar-hi trobarem una esquerda que ens barra el pas, seguint-la tant a la dreta com a l'esquerra anirem trobant els diferents números que se li han donat a l'Esquerda del Mas de les Fonts. Està situada entre la número 5/6 i la número 8/9/10.

La primera exploració d'aquesta esquerda es va portar a terme el 1980 per l'ERE del CEC.

Topos

topo Esquerda Nº6 del Mas de les Fontstopo Esquerda Nº6 del Mas de les Fonts

Media

Biblio

1. Font i Sagué, N. (1898).- “Un descobriment espeleològich (teoria de la Font d'Armena)” Butll. CEC (45): 237-248; (46): 265-276. Centre Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  2. Amenós, Toni.(1980).-“Esquerda del Mas de les Fonts”. Espeleòleg (30): 679-684.
  3. SEO del CE Vallirana. (2001).-“Les Esquerdes del Mas de les Fonts” Ardenya (1):1-7. Vallirana.
  4. Rubinat Aumedes, Francesc (2004).- “Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie   (Monogràfic):1-117. SIE del CE Àliga. Barcelona.