Esplugues de la Perdiu

Balma al torrent de la Perdiu (Odèn).

No són molt grans però si amples i altes.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2016-12-18 09:46:16

Des del poble de Canalda, ens dirigirem a cal Prat, aquest es troba al costat dret del camí que puja de Canalda a la carretera L-401. Des de cal Prat continuem el camí que passa per una magnífica roureda i baixa cap a la riera de Canalda. Travessarem aquesta com podrem, depenent del cabal d'aigua que hi baixi, després remuntarem fins la carena del vessant contrari. En la cruïlla de camins continuarem recte tot planejant, canviant de vessant i entrant al torrent de la Perdiu. Poc a poc davant nostre podem anar veient les esplugues sota la gran paret on hi ha la via ferrada Puig Arnau de Calanda. El camí s'acaba, i seguirem un corriol pel costat del cingle, que ens portarà al torrent de la Perdiu. Si entrem dins del torrent un 5 m amunt veurem tres salts d'aigua seguits de 16,17 i 12 metres respectivament. Per aquest punt és per on es baixa quan es fa el descens del torrent de la Perdiu. Continuarem el corriol molt planer i al costat esquerre sota les parets remullades per les gotes d'aigua al caure, veurem les balmes.

Coneguda a la zona des de temps immemorial, utilitzades per guardar-hi el ramat.

topo 0: Esplugues de la Perdiu

1. Codina, Salvador.(1997).-”Espluga d'Urdell o de la Perdiu”. Corriol (106):8-9. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):343. EC Gràcia/FCE.