Espluga de Riu de Valls

Balma al riu Aigua de Valls (Guixers).

Té una planta de 50 metres de llarg, amb una fondària de 15 metres de mitjana, el punt més fons passa dels 20 metres. Té una gran visera, de fins uns 20 metres d'alçada. A l'estiu les orenetes aprofiten a nidificar-hi. En la part més meridional el terreny puja d'alçada i trobarem encara les restes d'una paret de pedra seca, que en algun temps havia servit d'habitatge. En el mig de l'espluga encara podrem veure les restes de calç a terra que delaten un petit salt d'aigua. També observarem alguns blocs de roca caiguda del sostre repartits per terra.
  • Municipi: Guixers
  • Última revisió: 2016-12-23 12:03:41

Anant per la carretera LV-4241 de Berga a Sant Llorenç de Morunys, a l'alçada del quilòmetre 20,725 ens desviarem a la dreta en direcció a Montcalb, després de passar Sisquer, seguirem durant 1,7 quilòmetres, en aquest punt deixarem la carretera i seguirem a l'esquerra per una pista que passa per can Jou i per la Perera, després de recórrer 4,350 quilòmetres des de la carretera arribarem a la resclosa del petit embassament del Xut.
Seguirem la pista riu avall des de la presa uns 500 metres. Per arribar-hi tindrem l'inconvenient de creuar el riu pel lloc més adient amb molta precaució per la força del riu i les tolles fondes. Un cop travessat buscarem una cinglera alta amb una gran visera que amaga la llarga balma.
Coordenades molt aproximades.

Coneguda d'antic a la zona.

topo 0: Espluga de Riu de Valls

foto 0: Espluga de Riu de Valls
foto 1: Espluga de Riu de Valls

1. Codina, Salvador.(2012).-”Ruta espeleològica pel riu de Valls”. Corriol (166):12-14. Centre Excursionista del Solsonès.
  • Dades extretes del blog de Jordi de Valles, post del dia 8-10-2015 (cavitatsdecatalunya.blogspot.com.es).