Coveta del Toixó

Petita cova a la zona de les Deus, Sant Quintí de Mediona.

Cova formada per una única galeria de 5 metres de recorregut que finalitza en una gatera impracticable en la que podem observar un recorregut d'uns 2 metres.
  • Municipi: Sant Quintí de Mediona
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2016-11-13 09:29:40

Des de Sant Quintí de Mediona, agafarem el passeig de les Deus fins al final, a les portes del Parc d'Oci i Natura de les Deus. Seguirem a peu per costat de la tanca en direcció N. Al final creuarem la riera de Sant Quintí. Des d'aquí seguirem un camí en direcció NO que als 100 m gira cap al SO. Poc abans (a l'alçada de l'abric de les Deus) veurem la coveta a l'altre costat del torrent. Haurem de seguir el camí i poc després de passar el torrent el deixarem per a baixar per l'esquerra, sense camí fins a trobar la cova.

Coneguda de temps immemorials. Tota aquesta zona és utilitzada pel Parc d'Oci i Natura de les Deus i és plena de xarxes, tirolines, vies ferrades...

topo 0: Coveta del Toixó

foto 0: Coveta del Toixó
foto 1: Coveta del Toixó

1. Virella, J. (1978).- "Experiències a l'entorn de la localització d'estacions prehistòriques". Miscel·lània Penedesenca. (1):241-269.
  • Totes les dades han estat extretes del blog de Jordi de Valles (cavitatsdecatalunya.blogspot.com.es) post del dia 28 de juliol de 2016. Autors de la fitxa: Jaume Ferreres i Jordi de Valles (EC Gràcia)