Cova Petita del Morrut

Petita cova al coll d'Ordal (Cervelló).

La boca de 3 metres d'amplada per 1,50 metres d'alçada es divideix en dos, la de la dreta es la més assequible degut també als esbarzers i matolls que dificulten l'entrada.
Per un pas estret de 0,80×0,80 metres accedim a una galeria de sostre baix (0,60 m), seguint aquesta galeria cap a la dreta ascendirem 1m i superant un ressalt de 0,40 m hi ha una saleta terminal de minses dimensions (2×0,70 m).
Si anem cap a la esquerra sortirem per la boca inferior situada tres metres més enllà.

• Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2018-07-16 13:50:54

Anant per l'antiga carretera en direcció a la Creu d'Ordal, la cova es troba situada a 6 metres abans d'arribar a la cova del Morrut, també a la cuneta de la carretera.

Les úniques dades conegudes d'aquesta cavitat són de l'exploració realitzada l'1-03-2009 pel Grup d'Espeleologia de Badalona.

topo 0: Cova Petita del Morrut

foto 0: Cova Petita del Morrut

1. Valles, Jordi de (2017).-”Baix Llobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.6):1-468. ECG/FCE.
  • Totes les dades, coordenades ,topografia i fotografies han estat extretes del web del Grup d'Espeleologia de Badalona (www.geb.cat) post del dia 13 de juny de 2013. Participants: Julià González, Josep Antoni Pastor, Josep Cuenca, Enric Lleopart, Josep Lluís Moldes i Enric Porcel.