Coveta Penjada

Ínfima coveta al coll d'Ordal (Vallirana).

Cavitat oberta durant la construcció de la carretera. Una estreta boca d'1,22X0,33 metres, situada en una fissura fàcilment visible des de l'exterior, ens aboca a un ressalt d'1,80 metres. Aquí trobem una estreta diàclasi amb alguns recobriments litogènics. Aquesta galeria finalitza als 3,50 metres, és inclinada i amb una amplada de 0,40 metres, que va minvant fins arribar als 0,20 metres. L'alçada és de 2,70 metres. Just al lloc on es baixa el ressalt hi ha un pou per on continua la cavitat 2 metres més (mesurat amb distanciòmetre), encara que tirant pedres sembla més fondo. Malauradament degut a la caiguda de pedres el forat és molt petit (0,40X0,17 metres), i no permet el pas, a menys que es fes una forta desobstrucció. També es van observar algunes restes òssies.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2018-04-30 13:44:19

Es troba a l'altre costat de la carretera N-340 d'on estan situades les covetes número 1, 2 i 3 de la Cuneta. Per accedir-hi cal desviar-se a la rotonda d'accés a la urbanització del Lledoner, i seguir per la carretera vella fins la Creu d'Ordal, en aquest punt i a l'esquerra surt una pista que en pocs metres duu a uns repetidors, des d'aquests, cal seguir uns metres més fins el penya-segat per on passa la carretera N-340. S'ha d'instal·lar una corda per fer un curt rappel d'uns 4 metres per arribar a la boca de la cavitat.

Cavitat oberta durant les obres de construcció de la nova variant de la carretera N-340 al seu pas pel coll de l'Ordal, aquestes obres es produïren entre finals del passat segle i principis del XXI. La primera exploració de la que es tenen referències és realitzada el 2009 pel GE Badalona.

topo 0: Coveta Penjada

foto 0: Coveta Penjada
foto 1: Coveta Penjada

1. Valles, Jordi de (2017).-”Baix Llobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):1-468. ECG/FCE.