Cova Penjada del Barranc Fondo

Petita cova penjada a Sant Jaume dels Domenys

La boca de la cova es troba a la paret del petit penya-segat a 3 metres sobre el nivell del terra, en el que serà necessari realitzar una petita remuntada per poder accedir-hi.
La boca de 1'2x1'9 metres ens permet accedir folgadament a un petit distribuïdor que en direcció SO finalitza ràpidament en una paret recoberta de colada amb un conducte impenetrable.
En direcció S, es pot avançar una mica més remuntant fins que finalitza en un conducte impenetrable, la part alta d'aquest tram és utilitzada per alguna au per nidificar.
  • Municipi: Sant Jaume dels Domenys
  • Comarca: Baix Penedès
  • Unitat: Montmell, el
  • Última revisió: 2017-09-11 05:15:21

Prop del km.12 de la carretera C-431 entre La Múnia i Sant Jaume dels Domenys, agafarem el desviament cap al nucli urbà de La Carronya i un cop passat aquest anirem en direcció a la masia de Gomila.
Des de la masia agafarem una pista a l'esquerra en direcció ONO, als 200 metres passarem una bassa a la dreta i continuarem per la pista principal remuntant el Barranc Fondo cap a la Barracota, un trajecte de 1'9 km. A l'esquerra de la pista principal es pot veure directament la cova en un petit penya-segat, uns 20 metres sobre el nivell de la pista.

Cavitat inèdita fins a la visita de membres del Centre Excursionista de Castellar del Vallès que van fer els oportuns treballs de catalogació.

topo 0: Cova Penjada del Barranc Fondo

foto 0: Cova Penjada del Barranc Fondo
foto 1: Cova Penjada del Barranc Fondo
foto 2: Cova Penjada del Barranc Fondo
foto 3: Cova Penjada del Barranc Fondo

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Montse Mañosa i Jordi Navarro (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).