Cova de la Barracota

Petita cova de 17 m. de recorregut a Sant Jaume dels Domenys

Una petita boca de 0'75x1'2 metres, seguida d'un petit corredor, ens condueix d'immediat a una estança de 2'5x4 metres en apreciable pendent cap el N, de sostre baix i de terra totalment recobert de colada. En la part superior de l'estança, un conducte ascendent finalitza la possible progressió vertical.
La continuïtat haurem de buscar-la al NO de l'estança, on una fissura vertical ens permetrà progressar de peu i endinsar-nos alguns metres ascendents més, fins que l'estretor i les formacions tanquen la progressió.
  • Municipi: Sant Jaume dels Domenys
  • Comarca: Baix Penedès
  • Unitat: Montmell, el
  • Última revisió: 2017-09-10 07:03:17

Prop del km.12 de la carretera C-431 entre La Múnia i Sant Jaume dels Domenys, agafarem el desviament cap al nucli urbà de La Carronya i un cop l'hem passat anirem en direcció a la masia de Gomila.
Des d'aquesta masia agafarem una pista a l'esquerra en direcció ONO, als 200 metres passarem una bassa a la dreta i continuarem per la pista principal remuntant el Barranc Fondo cap a la Barracota, un trajecte de 2'1 km. A la dreta de la pista principal veurem un marcat penya-segat i a la base del mateix es troba la cova, per accedir a la base s'han de remuntar uns 30 metres per sobre la pista improvisant el camí entre la vegetació existent.

Cavitat inèdita fins a la visita de membres del Centre Excursionista de Castellar del Vallès el maig de 2016 tot fent els oportuns treballs de catalogació.

topo 0: Cova de la Barracota

foto 0: Cova de la Barracota
foto 1: Cova de la Barracota
foto 2: Cova de la Barracota
foto 3: Cova de la Barracota

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Montse Mañosa i Jordi Navarro (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).