Cova Nº3 del Garriga

Cova d'uns 6 metres de recorregut a les Sansuies (el Montmell)

Un cop traspassada la boca que s'obre a la base del cingle, s'inicia una curta galeria en pendent que remunta 2 metres en un recorregut de 5,62 metres i poc més de 2 metres d'amplada per un metre d'alt.
  • Municipi: Montmell, El
  • Comarca: Baix Penedès
  • Unitat: Montmell, el
  • Última revisió: 2015-02-23 13:17:46

A la carretera TV-2401 de la Bisbal del Penedès en direcció a la Juncosa de Montmell, un cop passat el quilòmetre 3 cal desviar-se a la dreta en direcció a les masies de Sansuies. Un cop arribats a la zona de la urbanització, seguirem pel carrer principal fins acabar l'asfalt, cal seguir el camí fins arribar a una cruïlla on al front hi ha un cadenat que barra el pas, just a l'alçada d'una construcció de forma arrodonida amb un pou al costat, seguirem el camí de la dreta, ja només apte per vehicles tot terrenys, fins arribar a la segona desviació a la dreta, el camí planeja fins arribar a una mena de placeta on es pot donar la volta, aquí comença un sender que remunta pel vessat dret hidrogràfic del barranc, fins trobar una desviació a l'esquerra que remunta el pendent fins arribar a una cinglera coneguda com cova del Garriga, on es practica l'escalada i on hi ha un gran nombre de vies d'escalada totalment equipades. Un cop a la base del cingle, la primera cova que trobarem és la nº 3.

Les coves del Garriga són conegudes a nivell local de les Sansuies, des de temps immemorials.

topo 0: Cova Nº3 del Garriga

foto 0: Cova Nº3 del Garriga
foto 1: Cova Nº3 del Garriga
foto 2: Cova Nº3 del Garriga

• Dades aportades per l'equip d'espeleoíndex.