Cova Nº2 de Can Ponçgem

Petita cova a la Palma de Cervelló

Per una boca, mig penjada al cingle, d'uns 2 m d'amplada per uns altres 2 d'alçada permet entrar en una cambra de més o menys les mateixes dimensions i d'uns 3 m de longitud. Al seu fons, a l'esquerra, s'obre una esquerda estretíssima que baixa uns 2 m de desnivell.
  • Municipi: Palma de Cervelló, La
  • Última revisió: 2021-06-17 05:36:12

El camí més factible actualment per accedir-hi és, a l'entrada de La Palma de Cervelló, dirigir-se a la dreta cap el cementiri, poc abans d'arribar-hi passem per sota d'una línia elèctrica, haurem de remuntar el camí que puja paral·lel a la línia fins que aquest s'acaba en un camí transversal planer, el seguirem a l'esquerra uns metres i de seguida girarem a la dreta en que el camí torna a remuntar, aquest ens apropa força a la base de la cinglera on es troba la torre elèctrica, haurem de deixar el camí i seguir per uns corriols pel costat E de la cinglera fins a trobar les restes d'una edificació, des d'aquesta ja accedim cap a l'O a la base de la cinglera, abans d'arribar sota la torre, a la seva dreta, es troba la petita cavitat.

Cavitat inèdita, encara que ja havia estat detectada pels primers exploradors de la Cova de Can Ponçgem.

topo 0: Cova Nº2 de Can Ponçgem

foto 0: Cova Nº2 de Can Ponçgem
foto 1: Cova Nº2 de Can Ponçgem
foto 2: Cova Nº2 de Can Ponçgem
foto 3: Cova Nº2 de Can Ponçgem
foto 4: Cova Nº2 de Can Ponçgem

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: espeleodijous.cat Apunt del 18-5-20121. Dades: Pere Cantons i Jordi Perera