Cova Nº1 d'Anton

Cova de 21 metres de recorregut a Tivissa.

Franquejant el vestíbul, trobem dues cambres separades per un desnivell fraccionat i un pas estret. A la darrera d'aquestes cambres incideixen dues curtes galeries que es fan impracticables al poc de seguir-les.
  • Municipi: Tivissa
  • Comarca: Ribera d'Ebre
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2016-05-29 15:43:29

D'accés complicat, ja que la pista que surt de Tivissa i segueix el camí de la Llena, poc abans d'arribar al mas de la Devesa trobem que el camí està tancat per un cadenat, a més d'indicacions que prohibeixen el pas, tant a vehicles com a persones.
Des de darrera del mas de la Devesa, surt un camí que creua una riera i es dirigeix al mas d'en Benito. Des d'aquest mas cal pujar travessant camps i antics marges a la serra Segrentana, que discorre perpendicular a la serra de la Creu. Passat el coll que separa la serra Segrentana del conjunt de la serra de la Creu, cal seguir una petita cinglera que es troba a mà dreta. La cova és ben visible des del peu d'aquesta cinglera.
Coordenades orientatives basades en una cartografia de l'any 1952 a escala 1:50.000 sense gaire fiabilitat.

Localitzat i explorat per membres de la SIRE-Cornellà durant el decurs de les tres campanyes realitzades durant els anys 1965-66. L'any 1982 hi tornen de nou juntament amb el GERP de Sant Just Desvern.

topo 0: Cova Nº1 d'Anton

1. Borràs, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.7):275-276. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Ruiz, F.(1966).-”Espeleólogos en Tivissa”. Senderos (96):214-216. UEC.
  • GERP – SIRE (1982).-Memòria d'activitats “Contribució a la confecció del Catàleg Espeleològic del terme municipal de Tivissa”.