Avenc Josep Sabaté

Avenc de 7 metres de fondària a Tivissa.

Boca de petites dimensions, 0,30X0,50 metres, que dóna pas a un pou de 7,30 metres estructurat sobre una diàclasi inclinada. La part baixa es troba obstruïda per enderrocs provinents de l'exterior, si bé les grosses formacions parietals s'endinsen avall entre mig dels enderrocs.
  • Municipi: Tivissa
  • Comarca: Ribera d'Ebre
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2016-06-07 05:05:50

D'accés complicat, ja que la pista que surt de Tivissa i segueix el camí de la Llena, poc abans d'arribar al mas de la Devesa trobem que el camí està tancat per un cadenat, a més d'indicacions que prohibeixen el pas, tant a vehicles com a persones.
Des de darrera del mas de la Devesa, surt un camí que creua una riera i es dirigeix al mas d'en Benito. Des d'aquest mas cal pujar travessant camps i antics marges a la serra Segrentana, que discorre perpendicular a la serra de la Creu. Cal seguir la carena que es forma a la seva part superior per la banda dreta i seguir-la uns 200 metres fins un petit collet. La cavitat acostuma a tenir la boca tapada per una llosa, es pot localitzar per una fita de pedres que es troba a la part alta del collet.
Coordenades orientatives basades en una cartografia de l'any 1952 a escala 1:50.000 sense gaire fiabilitat.

Localitzat i explorat per membres de la SIRE-Cornellà durant el decurs de les tres campanyes realitzades durant els anys 1965-66. L'any 1982 hi tornen de nou juntament amb el GERP de Sant Just Desvern.

topo 0: Avenc Josep Sabaté

1. Borràs, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.7):275-276. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Ruiz, F.(1966).-”Espeleólogos en Tivissa”. Senderos (96):214-216. UEC.
  • GERP – SIRE (1982).-Memòria d'activitats “Contribució a la confecció del Catàleg Espeleològic del terme municipal de Tivissa”.