Cova Maginya

Petita cova excavada en els gresos vermells a Vilaplana

La cova té una entrada molt visible en forma de diàclasi vertical de 9m d'alçada per 2m d'amplada i un recorregut de 9m. El sostre va descendint fins que es fa impracticable. Les formes d'erosió i el color vermell dels gresos, tant a la cova com a l'exterior, li donen al paratge una bellesa peculiar.
  • Municipi: Vilaplana
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2020-05-23 07:18:36

Per arribar a la cova dels Matxos, com a la cova Maginya, s'ha de sortir del poble de Vilaplana per la pista que puja pels Garrigots, seguirem la pista i agafarem sempre les desviacions a mà dreta fins que arribem a un pla on la pista fa una corba molt tancada a la dreta, aquí ens desviarem per un petit corriol que puja dret cap a la cinglera. Pujarem fins on el camí es bifurca, el de la dreta en pocs metres ens conduirà a la cova dels Matxos, però si agafem el camí de l'esquerra, aquest ens conduirà a la cova Maginya.

Coneguda des de temps immemorials

topo 0: Cova Maginya

• Totes les dades i topografia han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona. Apunt del 25-4-2017. Dades: J. Cuenca i X. Samarra (GEB)