Avenc del Camí de Campanilles

Petit avenc de 8 m. de fondària al S de la Mussara

La petita boca de la cavitat, per la que surt un més que apreciable corrent d'aire, està parcialment ocupada per un bloc, deixant un pas de 0,3 x 0,5 metres que dóna a un pou de 6 metres. Un cop a la base del pou, en direcció NE trobem una rampa de blocs que arriba al punt més baix de la cavitat, que finalitza aquí en uns estrets passos pel que surt un corrent d'aire. En direcció contrària trobem una gatera horitzontal que als pocs metres remunta fins que podem veure la llum de l'exterior. Una baixada per sobre d'un gran bloc ens porta a la sortida.
  • Municipi: Vilaplana
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2016-02-25 13:46:09

Del km 21,340 de la carretera T-704 surt una curta carretera (T-7093) que fineix a l'antic despoblat de la Mussara. Aquí deixarem el cotxe i seguirem pel camí de Campanilles, que està ben indicat. En principi puja suaument i passa per l'antic refugi (en runes) i comença a baixar pel cingle de les Airasses. Al cap d'uns 350 metres creuarem una pista i seguirem baixant 250 metres més fins a trobar la cavitat a tocar del camí, al costat esquerre i al cingle de Campanilles. La boca inferior està situada a la dreta del camí, però la vegetació fa que sigui força complicat de trobar.

Cavitat citada, sense donar cap dada, per Joan Ferraté en Espeleologia de les comarques tarragonines (1918).
De ben segur que havia estat explorada anteriorment encara que desconeixem per qui, ja que quan va ser visitada i topografiada per membres de GE Badalona, GIE Montblanc i EC de Gràcia el 21 de febrer de 2015 ja van trobar tres spits i un parell de parabolts.

topo 0: Avenc del Camí de Campanilles

foto 0: Avenc del Camí de Campanilles
foto 1: Avenc del Camí de Campanilles
foto 2: Avenc del Camí de Campanilles
foto 3: Avenc del Camí de Campanilles
foto 4: Avenc del Camí de Campanilles

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Autors fitxa: J. Cuenca i J. de Valles. Apunt del 11 de març de 2015