Cova Gran de Masllorenç

Petita cova de 12 m. de recorregut al Montmell

S'obre a l'exterior per dues boques, separades per un pilar de roca; la més gran mesura 13,5 metres d'amplada i una alçada màxima de 6 metres. L'interior està format per una única sala de 10 metres de fons. Del costat O surt una gatera que s'estreny ràpidament. Al sostre, a uns 3,5 metres del terra hi ha el que sembla una galeria penjada, no explorada.
  • Municipi: Montmell, El
  • Comarca: Baix Penedès
  • Unitat: Montmell, el
  • Última revisió: 2016-05-31 04:35:18

Del km 4 de la carretera TV-2444 (de Rodonyà a Can Ferrer de la Cogullada) surt una pista que podrem seguir uns pocs metres i on deixarem el cotxe. De seguida en converteix en un camí que va resseguint el torrent de Pedrafita. Recorreguts uns 750 metres arribarem al fondo de la Cova. El camí segueix aquest fondo i de seguida travessarem una pista. 300 metres més endavant el camí s'enfila a la nostra esquerra en direcció a un petit cingle. Arribats al cingle, la cova es troba a la nostra dreta, seguint el camí.

Coneguda des de temps immemorials, malgrat que no consta en cap cita bibliogràfica espeleològica. Citada en algunes pàgines d'internet, va moure a l'interès de membres del GE Badalona i EC Gràcia a visitar-la, cosa que es va fer el 30 de gener del 2014, fent els corresponents treballs de catalogació.

topo 0: Cova Gran de Masllorenç

foto 0: Cova Gran de Masllorenç
foto 1: Cova Gran de Masllorenç
foto 2: Cova Gran de Masllorenç

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 20-2-2014. Autors fitxa: J. Cuenca (GEB) i J. de Valles (ECG)